בוק בת מצווה - חוויה מיוחדת של גיל ההתבגרות

בוק בת מצווה, זו חוויה מיוחדת של גיל ההתבגרות - דנה אופיר

גיל ההתבגרות הוא גיל מיוחד מאוד. זהו שלב מעבר עדין בין הילדות לבגרות. זהו גיל שמביא עימו המון מרץ וחיוניות, סקרנות ושמחה על עולם חדש שנפתח אבל גם הרבה אתגרים והתמודדויות מורכבות. כך או כך, לא ניתן להכחיש שזהו גיל יפה. גיל של פריחה והתפתחות. כצלמת שפוגשת נערות רבות בגיל זה המעוניינות בצילום של בוק בת מצווה אני יכולה לומר שיש משהו מיוחד בעמידה מול המצלמה שמוציא מהנערות את היופי הגלום בהן ומאפשר להן לראות אותו, להכיר בו ולהתעצם בזכותו.

 

קודם כל – חוויה

לפני שאדאג לכך שהתמונות שאצלם יצאו יפות ומחמיאות, הדבר הראשון שחשוב לי הוא החוויה של הנערה שבאה להצטלם אצלי. המטרה הראשונה שלי היא לאפשר לכל נערה להרגיש טבעית, נינוחה ויפה בצורה שמתאימה ונכונה לה. כמו שאומרים – את הכי יפה כשנוח לך. לכן, כשיום הצילומים יתחיל ונפגש בסטודיו קודם כל נדבר קצת ונכיר, נשבור את הקרח, את תוכלי לספר לי עליך ואני אספר לך על עצמי. תוכלי לשאול אותי כל מה שחשוב לך לדעת. אחר כך, נבחר יחד בגדים שאת אוהבת ומתאימים לצילומים, בין אם אלו הבגדים שהבאת מהבית ובין אם אלו בגדים שיש אצלי בסטודיו ומהם ניתן לבחור.

 

איפור, לבוש ותפאורה

אחרי שנשבר הקרח והאווירה מרגישה נעימה ונינוחה יותר אפשר לעבור לשלבים הבאים של ההכנות לצילומי בת מצווה, שכוללים כאמור בחירת בגדים וכן, גם איפור. את האיפור אני עושה בעצמי. אני מאמינה כי נערות יכולות להתאפר על מנת להבליט את יופיין הטבעי אבל שהאיפור צריך להיעשות בקו עדין ונקי. בכל זאת, עדיין מדובר בנערה בת 12 ולא באישה בוגרת. גם את התפאורה בסטודיו אנחנו יכולות לבחור יחד – את הרקע עליו תצטלמי למשל.

 

מלבד תפאורה ורקע דוממים אפשר לשלב בצילומי בוק בת מצווה גם אנשים נוספים מלבד נערת בת המצווה. אני מאפשרת לכל נערה לבחור האם היא רוצה להצטלם לבד, האם היא רוצה להצטלם עם בני משפחה ואולי בכלל עם חברות או אולי גם וגם. יש נערות שמרגישות נינוחות ובטוחות מול המצלמה כבר מהרגע הראשון ויש כאלה שדווקא נוכחות של אנשים אהובים יחד איתן בסשן הצילומים זה מה שמאפשר להן להתמסר למצלמה ולהרגיש מולה בנוח. ואפשר, כמובן, ואפילו רצוי לצלם גם וגם. לא משנה מה תחליטי, אני כאן כדי לתמוך, להדריך ולבסוף לצלם.