צילום תינוקות וילדים בסטודיו לצילום

אין דבר שהורים יותר אוהבים מאשר לצלם את ילדיהם. כל מי שיש לו חברים או קרובי משפחה עם ילדים מכיר את זה.

הפלאפונים מלאים בתמונות של הילדים שלהם, עמוד הפייסבוק שלהם מלאה בשלל תמונות של ילדיהם עסוקים במגוון רחב של פעילויות מסוגים שונים, והבית מלא בתמונות שהם עצמם צילמו או שהם קיבלו מהגננת, מהסבא והסבתא, מחברים ועוד.

צילומי ילדים ותינוקות
צילומי ילדים ותינוקות 2

אחת הדוגמאות לאהבה הגדולה של הורים לצלם את ילדיהם היא בוק של צילום תינוקות וילדים בסטודיו, שעושים אצל צלמת מקצועית.

מדובר בבוק ייחודי שכולל צילומי סטודיו של ההורים עם הילדים או התינוקות בבית. יש להבדיל בין בוק כזה לבין בוק שההורים עושים מתמונות שהם מצלמים ומדפיסים בשביל ליצור מהתמונות בוק ממנו הם נותנים עותק אחד לכל אחד מהסבא והסבתא משני הצדדים, ועותק אחד הם שומרים לעצמם. זהו בוק אחר לגמרי, מבוק אותו הם מצלמים אצל צלמת באופן ספציפי.

לפני שנתחיל במה זה כרוך ומה זה אומר צילום תינוקות וילדים אצל צלמת מקצועית, נסביר תחילה למה עושים את זה אצל צלמת ולא אצל צלם. ההסבר הוא די פשוט, לצלמות יש הרבה יותר זיקה לילדים, יש להן הרבה יותר רגש, הן יודעת בדיוק מה האימא רוצה שיהיה בתמונה, הן יודעות כיצד התמונות אמורות להיראות בסופו של דבר. צלמים, כבודם במקומם מונח, אין להם את זה באותה צורה שיש את זה לצלמות.

 

כיצד מצלמים תינוקות וילדים בסטודיו?

בשביל להגיע לצילום תינוקות וילדים בצורה נכונה, יש לוודא תחילה שהם יודעים לאן הם הולכים ומה מצופה מהם. זאת בהנחה כמובן שאפשר להסביר להם. ההמלצה היא לא להילחם בזה, גם לא באת הצילומים, כלומר אם הילד עושה הכל בשביל לא להצטלם, אין טעם להילחם בו, זה רק יפגע בהנאה שבתהליך. רצוי להסביר להם למה עושים את זה ומה מצפים מהם ואם זה לא עוזר, לשחרר אותם מזה.

הדרך הקלה אגב בשביל שהם ייהנו מהתהליך הוא, לתת להם לעשות במהלך הצילומים מה שהם רוצים. לשם כך על הצלמת להחזיק משחקים וחומרי יצירה, ככה בזמן שהם משחקים ויוצרים, אפשר לצלם אותם – כמו למשל בצילומי ילדים משתוללים בצבעים, אז לא נדרשת מהם הרבה ריכוז ולא צריך להעמיד את ההורים בסיטואציה בה כל הזמן עליהם להרגיע אותם או לבקש מהם שיסתכלו על המצלמה, והתמונות יוצאות טבעיות ומשעשעות.

במהלך הצילומים רצוי שההורים ירגישו משוחררים, אם הם ירגישו משוחררים וחופשיים, הילדים ירגישו בזה וישתלבו באווירה. סביר להניח שאם ההורים יצטלמו ביחד בהנאה, אז גם הילדים ירצו לנהוג כך. חשוב גם שההורים ישימו לב לילדים, יתנו להם להשתלב ויזכרו שהם הכוכבים האמיתיים של התמונות.

לפני סיום יש לומר צילום ילדים ותינוקות הוא לא דבר פשוט, ולא תמיד הוא יוצא אחד לאחד כמו שאתם מצפים, אך אם תהיו משוחררים סביר להניח שאתם תיהנו מזה ויהיה ניתן לראות את זה בתמונות השונות.