צילומי בוק בת מצווה בטבע

יש הטוענים שההבדל בין אופנה לטרנד הוא שאופנה נשארת בעוד טרנד נעלם מהר מאוד.

אם זה כך, הרי שטרנד צילומי בוק בת מצווה בטבע, נמצא בשלבים מתקדמים להפוך לאופנה,
הרי היום אין ילדה שלא מעוניינת לעשות בוק מקצועי לפני הבת מצווה ורצוי שהוא ייעשה בטבע.

בוק בת מצווה בטבע - טרנד הקיץ, צילום: דנה אופיר
טרנד צילום בת מצווה בטבע, צילום: דנה אופיר

נתעכב רגע ונסביר בקצרה על הטרנד ומהיכן הוא נוצר ומדוע. הרעיון שעומד מאחורי טרנד צילומי בת מצווה בטבע הוא מאוד פשוט, מספר שבועות לפני האירוע הגדול, הילדה מגיעה עם בני משפחתה ועם צלמת ללוקיישנים שונים בטבע, עם שלל בגדים ואביזרים ומצטלמת שם. התמונות יופיעו בבוק מיוחד שהילדה תקבל וביחד איתה גם יקבלו גם ההורים והסבים והסבתות. האלבום יעוצב בככריכה יפה והצילומים עצמם יעברו תיקונים ועיבודים על מנת שיתאימו לבוק.

 

מתי התחיל הטרנד הזה

הרעיון של בוק בת מצווה נוצר בעשור הראשון של שנות האלפיים, כתוצאה משני תהליכים. הראשון, הפיכת האירוע למרכזי וגדול. עד אז היה נהוג לערוך אירועי בת מצווה קטנים יחסית, אך עם הזמן הם גדלו ובין היתר נוסף הרעיון של צילום בוק. יש לציין שעד אז, לא היה נהוג לעשות בוק, אלא להזמין רק צלם להכנות של האירוע וכן לאירוע עצמו. התהליך השני הוא השינוי שחל בזכות העובדה שהצלמים והצלמות החלו להשתמש במצלמות דיגיטליות שמאפשרות צילום מהיר ויתרה מזו, פיתוח מיידי של התמונות והפקה מהירה יותר של אלבום הבת מצווה.

 

מדוע כל נערת בת מצווה רוצה בוק?

קל מאוד להבין מדוע בנות רבות, בנות 12, מעוניינות לקחת חלק בטרנד צילום בוק בת מצווה. מדובר בדור שכבר בגיל הזה הן מתחילות לשים לב לאופן בו הן נראות בעיני עצמן ובעיני החברה, זה מעסיק אותן והן משקיעות זמן רב במראה שלהן, יתרה מזו, באירוע רב משתתפים כמו בת מצווה, שהוא האירוע הגדול הראשון של חייהן, חשוב להן להיראות יפות וחשוב להן שאחרים גם יראו את זה בעזרת בוק בת מצווה הן שלרוב, מתנוסס בשיקופיות ענק על מסכי המסעדה, האולם או גן אירועים בטבע שבו מתקיים האירוע, לאחר מכן משאירות לעצמן מזכרת, עליה יוכלו להסתכל בעתיד ולראות כיצד הן נראו. לעיתים זה יצחיק אותן ולעיתים זה ירגש ואולי שניהם ביחד.

אך זה לא רק עניין של מראה, זה מעבר לכך. בכל סשן צילומים הילדה יכולה להיראות חופשייה יותר, לעשות פרצופים או תנועות שונות למצלמה, להצטלם בשלל בגדים ואקססוריז ובאיפור מיוחד, כמובן גם העובדה שהיא מצטלמת במקומות ואתרים אשר בדרך כלל היא לא מגיעה אליהם, מסביר היטב מדוע ילדות רבות רוצות להשתלב בטרנד של צילום בוק בת מצווה.

 

רעיון לבת מצווה מתנה מושלמת

בוק בת מצווה משולב בתמונות צילומי טבע וסטודיו, זו גם מתנה נפלאה של הילדה להוריה, לסבים ולסבתות שלה. מדובר במתנה בו היא מציגה איך היא נראית, שמחה ומאושרת. יש בנות אשר בוודאי יסתפקו רק בצילומים מהאירוע, אך יש בנות שירצו להשקיע קצת יותר, ליהנות מיום הצילומים, ולא פחות חשוב, להשאיר לעצמן ולבני המשפחה מזכרת נהדרת מהיום הזה.