צילום לאירועים

כל מי שמארגן אירוע כלשהו רוצה שתישאר לו מזכרת טובה ויפה מהאירוע, בדמות תמונות רבות שלו, של בני המשפחה שלו ושל המוזמנים שהגיעו לשמוח אתו ולשמח אותו. התחום של צילום אירועים הוא תחום מבוקש ומעניין וחשוב מאד למצוא בו את איש המקצוע שהכי יתאים לצילום של כל אירוע ואירוע. אין די במציאת אדם אשר מתפרנס מצילום – החוכמה היא למצוא את הצלם שיבין בדיוק מה מארגן האירוע רוצה, יבין בדיוק את הלך הרוח באירוע ויידע בדיוק היכן עליו להיות בכל רגע ורגע.

צילום בת מצווה - צילום אירועים בטבע - סטודיו דנה אופיר
צילום משפחה בטבע - מאמר על צילום אירועים - סטודיו דנה אופיר

איך לבחור נכון צלם אירועים?

כאמור, לאחר שיסתיים האירוע ומארגן האירוע ירצה להיזכר בחוויות ולראות את ההנאה של אלה שהזמין – התמונות שצילם הצלם או צולמו על ידי חברת הצילום האירועים חייבים להעביר את התחושות שחשו כולם בעת האירוע עצמו.

תמונות טובות יחזירו את בעל האירוע והאורחים שלו אל האירוע עצמו והם ממש ירגישו כאילו הם חוזרים אחורה בזמן אל הזמן שבו נערך האירוע, ייזכרו בדברים שנאמרו והתרחשו וממש ישחזרו את מה שהרגישו ואת מה שעבר עליהם. זהו צילום אירועים מוצלח ונכון.

צלם אירועים חכם, מנוסה ומיומן יבין מהר מאד במהלך האירוע אל מי עליו להתייחס, למי לשים לב, מי צריך להיות במוקד התמונות ובמרכז העניינים ואחרי מי לעקוב כדי לא לפספס שום תמונה שלו. יתרה מכך, את כל הפעולות האלה יבצע הצלם מבלי שהאורחים יחושו בנוכחות שלו, כלומר הוא ייטמע בקהל בקלות ואף אחד לא ישים לב שהוא מסתובב סביב עם המצלמה שלו. לאחר מכן, כאשר יצפו האורחים בתמונות של צילום אירועים הם יתקשו להבין איך לא שמו (לא ברור) שהצלם עומד בסמוך אליהם ומצלם אותם כל כך מקרוב.

 

מי מבצע צילום אירועים?

כאמור, ישנם צלמים אשר עובדים בצורה עצמאית וישנן חברות המציעות שירותים הקשורים בצילום. חשוב מאד להיפגש מבעוד מועד עם הצלם אשר אמור לצלם את האירוע על מנת לחוש עמו בנוח, להבין האם יש לו השקפת עולם בנוגע לצילום שלו ואיך הוא עובד בדרך כלל כאשר הוא מבצע צילום אירועים מסוגים שונים.

כך יהיה קל להחליט ולבחור את הצלם המתאים והנכון ביותר לאירוע. חשוב מאד לראות תמונות מצילומים קודמים על מנת להתרשם מרמת הצילום ואיכות התמונות המצולמות על ידי הצלם.

התחום של צילום אירועים הוא תחום מיוחד ומעניין ולא מתאים לכל אחד. דרושה אהבה גדולה לצילום, צריך שיהיה כשרון אבחנה מדויק למי שרוצה לעסוק בתחום זה וכמובן שצריך להצטייד בציוד המתאים לשם כך – בראש ובראשונה מצלמה באיכות טובה בעלת כמה עדשות המתאימות למרחקים שונים ולמצבי תאורה שונים. חשוב לדעת לצלם גם בתוך מקומות סגורים ומוארים וגם להכיר את רזי הצילום בחיק הטבע.